cupa on the way
ウサギの尻尾、羊が統治する国の嵐の町から徒然便り
スポンサーサイト

memory of summer-- Trip to Edinburgh
そうなのですよ。アイスランド旅行の前に、これ、しとかないとね(^_^;
ってことで、更新です!日本帰る前の旅行!!笑

It’s so late update of my previous trip to Edinburgh, before I went back to Japan last summer!!
But before I forget!


Before I went back to Japan last summer, I popped in Edinburgh. Just 2 days stay but I really enjoyed it.
I’d planned hardest schedule ever! I left Manchester at night, changed a coach in Glasgow and arrived at Edinburgh in the next morning. Even though it was beginning of August, it was FREEZING!!! You’ll see in the picture, how people dressed!
freezing morning at August

3年目の今年は、スコットランド征服です。
が、時間とお金はいつの時も問題で、結局首都のエディンバラだけになりました。
何回もエディンバラにいってる友達いわく、2日あれば何とか。。。
ホントか?!と思いつつも、2日間の日程になりました。
日本へ帰るための空港に行くまでの寄り道として、でもその飛行機のチケットのお値段とも相談で、結果、今までで一番ハードなスケジュールを組むことに。。。笑
エディンバラに朝着いて、次の日の晩に出る、というやつです。交通手段はもちろん夜行バス☆しかもエディンバラ直行便は予約いっぱいで、グラスゴウで乗り換えが入ったため、ずっと寝てるわけにもいかず。
朝の五時にグラスゴウでエディンバラ行きのバスを待つ。。。8月の真っただ中だってのに、すっごい寒いの!!
グラスゴウでの乗り換え待ってる間、寝袋出す人も。。。用意いいなぁ~

Edingburgh in morning

Edinburgh in the morning
朝のエディンバラ 到着☆

The first place I visited was the castle.
やっぱ行っとかなきゃでしょ。ってことで、エディンバラ城。
castle

It looked like… not on a hill or mountain, but on a cliff!
比喩じゃなく、がけの上に建ってるよね(^_^;
in the castle

Views from the castle were significant.

cute hat

The big space in front of the castle, where many performances were held due to festival
Very cute cap on the girl in front of the picture, wasn’t it?
入り口の広場。写真の女の子の帽子がかわいい♪

tartan tartan...

The guides in the castle…. Scottish men..wearing skirts!?
In the shop in the castle. So many design of check!! Very impressive!
スコットランドじゃ、男がスカート履くんですねぇ。。。ガイドさんは当然スカートのおじさん達です。
チェックもスコットランドの伝統として有名。苗字みたいな感じなのかな。家々に決まった柄と色の組み合わせがあるらしい。。。それにしてもすごい種類。お土産屋さんで。

Next place I visited, the Palace of Holyroodhouse, where is the official residence in Scotland of Her Majesty The Queen.
Palace of Holyroadhouse

つぎに訪れた場所は、ホリーロードハウス宮殿。
女王さんがエディンバラ訪問の際の滞在場所。

Abbey

The ruined abbey behind of the palace was remarkable to see!
It is difficult to describe my feeling.
It was sure that there was a great abbey once, but now it isn’t there...
Just frames now.
But, somehow, it was beautiful, caught my eyes. I, honestly, liked it as it is.
宮殿裏にあった、僧院の跡地。印象的でした。
説明が難しいけど…祇園精舎の鐘の音~・・・って感じかな??笑
確かにそこにあって、すごく栄えてたんだろうけど・・・今は屋根も崩れ落ちて、風の吹き抜ける静かな場所。
でも私はあの朽ちた感じが好きだなぁ~笑
palace and abbey


view from the volcano

After the Palace, I climbed a mountain just outside of the city.
I thought it was not so long walk… it was not hard, but just long a little bit!
お城と宮殿の延長線上にある、山に登りました。景色がきれいだと聞いたので。
えと・・あんなにでかい山だとは思わなかった。。。確かに眺めはきれいだったよ!!笑

first experience of Haggis!

Dinner of the first day…. Haggis, of course!! It was in a very posh restaurant ^-^v
晩御飯はもちろん、ハギスです☆ちょっとお高いレストランだったんだけど、雰囲気良く食べられました◎

I stayed a hostel in the south of the city.
Have you heard about Scottish English?? I did know it had quite strong ascent. But, it was beyond my idea (^^; the lady of the hostel sounded Spanish or Italian for me!! (x0x)
スコットイングリッシュって、アクセントがきついって聞いてたんだけど・・
泊まったホステルの受付のおねえさんは、スペイン人かイタリアン人に聞こえましたよ、わたしゃ(^_^; すごいきついよ!笑
スポンサーサイト
この記事に対するコメント
おじさんlovelyvv
帰国する前にエディンバラに行ってたんやね~。
お城とか良い雰囲気やね~!!大阪城しか知らないから、西洋のお城って興味あります!!
それにしても、スカートのおじさんたちが妙にカワイイ!!
ちょっとおなかが出てるのが、さらにカワイイ!!
腰から小銭入れをぶらさげてるように見えるんだけど、もしかして・・・
ネクタイのチェック柄もめちゃくちゃカワイイです!!
ロンドンしか行ったことないから、ウェールズはもちろんスコットランドにも行ってみたい!!
【2007/01/22 18:59】 URL | ひらお #VYmQbSEU [ 編集]


この記事に対するコメントの投稿














管理者にだけ表示を許可する


この記事に対するトラックバック
トラックバックURL
→http://cupawithu.blog50.fc2.com/tb.php/88-824b53b8
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
